Prejsť na navigáciu

I/12 Čierne, bodová závada

I/12 Čierne, bodová závada
Termín začatia stavby:
02/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
05/2009
Celkové náklady stavby [€]:
2 678 816
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
1 956 184
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
722 632
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Alpine Slovakia

Účel stavby:

Cesta I/12 tvorí v rámci základnej cestnej siete dôležitú dopravnú spojnicu regionálneho charakteru, ktorej význam z hľadiska hospodárskeho a dopravného vzrastie v súvislosti s výstavbou diaľnice D3 v úseku Žilina – K.N. Mesto – Čadca - Skalíte – hranica SR/PR. Stavebno-technický stav komunikácie v riešenom úseku nezodpovedá dopravnému významu komunikácie. Komunikácia v tomto úseku je charakterizovaná malou prehľadnosťou, nevhodným smerovým vedením (oblúky s polomerom R=20-50m), nedostatočnou šírkou (cca 6,5-7,0m), zlým stavom vozovky a úzkym existujúcim kamenným mostom.
Stavebný stav bol čiastočne vylepšený na začiatku riešeného úseku výstavbou pravostranného chodníka pre chodcov v r. 1994-1995 v rámci projektu PHARE, ktorý riešil výstavbu chodníkov v rámci prieťahu cesty I/12 zastavanými časťami intravilánov obcí.
Technický popis stavby:
Stavba rieši bodovú závadu na ceste I/12 v obci Čierne. Riešený úsek je v staničení km 3,191 – 3,657 podľa cestného pasportu ( miestne nazývaný „Krivá cesta“) a je zvlášť dopravne nevhodným úsekom cesty I/12.
Úsek predstavuje bodovú závadu na ceste I/12. Riešenie pozostáva z prepojenia úsekov cesty I/12 s vylúčením dopravne nevhodného úseku cesty I/12 v dĺžke cca 400,0 m. Cesta I/12 je navrhnutá pre kategóriu C 9,5/60. Prepojenie je riešené mostným objektom, ktorý prekonáva potok Ondrašov a miestnu komunikáciu. Celková dĺžka preložky cesty I/12 je 313,05m. Pred a za mostným objektom sú riešené úseky cesty I/12 v potrebných dĺžkach na pripojenie sa na existujúcu komunikáciu I/12.
V rámci stavby je riešené i napojenie dopravne nevyhovujúceho úseku na preložku cesty s minimálne potrebnými dĺžkami napojovacích úsekov. Vedenie trasy si vyžiada preložky existujúcich nadzemných a podzemných inžinierskych sietí, ktoré sú vyvolanými investíciami predmetnej stavby. Sú to preložky vzdušného NN vedenia, MTS kábla a miestnych vodovodov. V trase miestnej komunikácie sa nachádza plynovod STL-PE 63.
kategória: C 9,5/60, MZ 9/60
dĺžka: 0,313 km
mostné objekty: 1- dĺžka objektu110,26 m
križovatky úrovňové: 1 


Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

30.07.2019
Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel
(STN 73 6056)
Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

Schválené TP 018, TP 048, TP 085, VL 1

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 018, TP 048, TP 085, VL 1
TP 018 Zásady navrhovania prvkov upokojovania dopravy na úsekoch cestných prieťahov v obciach a mestách (Upokojovanie dopravy)
TP 048 Navrhovanie debarierizačných opatrení pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie na pozemných komunikáciách
TP 085 Navrhovanie cyklistickej infraštruktúry
VL 1 Vozovky a krajnice

Účinnosť od: 10.06.2019

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

Schválené TP 023, TP 110, TKP 10

03.06.2019
MDV SR schválilo TP 023, TP 110, TKP 10
TP 023 Použitie, kvalita a systém hodnotenia dopravných a parkovacích zariadení
TP 110 Vodiace steny
TKP 10 Záchytné bezpečnostné zariadenia

Účinnosť od: 01.06.2019

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora