Prejsť na navigáciu

I/12 Čierne, bodová závada

I/12 Čierne, bodová závada
Termín začatia stavby:
02/2007
Predpokladaný termín ukončenia stavby:
05/2009
Celkové náklady stavby [€]:
2 678 816
Preinvestované do 31.12.2008 [€]:
1 956 184
Plán preinvestovania v roku 2009 [€]:
722 632
Plán preinvestovania v roku 2010 [€]: 0
Zhotoviteľ:
Alpine Slovakia

Účel stavby:

Cesta I/12 tvorí v rámci základnej cestnej siete dôležitú dopravnú spojnicu regionálneho charakteru, ktorej význam z hľadiska hospodárskeho a dopravného vzrastie v súvislosti s výstavbou diaľnice D3 v úseku Žilina – K.N. Mesto – Čadca - Skalíte – hranica SR/PR. Stavebno-technický stav komunikácie v riešenom úseku nezodpovedá dopravnému významu komunikácie. Komunikácia v tomto úseku je charakterizovaná malou prehľadnosťou, nevhodným smerovým vedením (oblúky s polomerom R=20-50m), nedostatočnou šírkou (cca 6,5-7,0m), zlým stavom vozovky a úzkym existujúcim kamenným mostom.
Stavebný stav bol čiastočne vylepšený na začiatku riešeného úseku výstavbou pravostranného chodníka pre chodcov v r. 1994-1995 v rámci projektu PHARE, ktorý riešil výstavbu chodníkov v rámci prieťahu cesty I/12 zastavanými časťami intravilánov obcí.
Technický popis stavby:
Stavba rieši bodovú závadu na ceste I/12 v obci Čierne. Riešený úsek je v staničení km 3,191 – 3,657 podľa cestného pasportu ( miestne nazývaný „Krivá cesta“) a je zvlášť dopravne nevhodným úsekom cesty I/12.
Úsek predstavuje bodovú závadu na ceste I/12. Riešenie pozostáva z prepojenia úsekov cesty I/12 s vylúčením dopravne nevhodného úseku cesty I/12 v dĺžke cca 400,0 m. Cesta I/12 je navrhnutá pre kategóriu C 9,5/60. Prepojenie je riešené mostným objektom, ktorý prekonáva potok Ondrašov a miestnu komunikáciu. Celková dĺžka preložky cesty I/12 je 313,05m. Pred a za mostným objektom sú riešené úseky cesty I/12 v potrebných dĺžkach na pripojenie sa na existujúcu komunikáciu I/12.
V rámci stavby je riešené i napojenie dopravne nevyhovujúceho úseku na preložku cesty s minimálne potrebnými dĺžkami napojovacích úsekov. Vedenie trasy si vyžiada preložky existujúcich nadzemných a podzemných inžinierskych sietí, ktoré sú vyvolanými investíciami predmetnej stavby. Sú to preložky vzdušného NN vedenia, MTS kábla a miestnych vodovodov. V trase miestnej komunikácie sa nachádza plynovod STL-PE 63.
kategória: C 9,5/60, MZ 9/60
dĺžka: 0,313 km
mostné objekty: 1- dĺžka objektu110,26 m
križovatky úrovňové: 1 


Aktualizované: 9.7.2009

Publikované: 5.12.2008

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

17.12.2018
Požiadavky na technologické zariadenia a inteligentné dopravné systémy na pozemných komunikáciách
Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora