V súvislosti s vypracovávaním DKP a/alebo dopravného modelu, ktoré bude predkladané SSC, je potrebné:
1. Oznámiť plánovaný termín vykonania dopravného prieskumu (križovatkový, smerový...) minimálne 15 kalendárnych dní pred týmto termínom (v odôvodnených prípadoch môže byť uvádzaná doba kratšia) elektronicky na e-mailové adresy:
csaba.varga@ssc.sk a
peter.hlavna@ssc.sk
prípadne v písomnej podobe na adresu:
SSC - oddelenie dopravného inžinierstva
Dúbravská cesta 1152/3
841 04 Bratislava
1a) Súčasťou oznámenia plánovaného termínu musí byť:
-stručný popis stavby, pre ktorú sa dopravný prieskum vykonáva,
-vyznačenie dopravného napojenia tejto stavby,
-informácia o počte uvažovaných parkovacích stojísk (v prípade etapizácie stavby je potrebné uviesť koncový (t.j. celkový) počet parkovacích stojísk).
1b) V prípade zastavaného územia obce, mesta, alebo územia určeného k zastavaniu pri stavbe s počtom parkovacích stojísk 100 a viac* sa výkon prieskumu (s následným vypracovaním kapacitného posúdenia) rozširuje na najbližšie susedné križovatky na ceste I. triedy, ktoré obsluhujú územie so zvýšenými dopravnými nárokmi, kde dopravný potenciál plánovanej stavby môže negatívne ovplyvniť úroveň kvality dopravy na týchto križovatkách.
* v prípade etapizácie stavby je potrebné brať do úvahy koncový (t.j. celkový) počet parkovacích stojísk
1c) Súčasťou oznámenia musí byť aj jednoznačná identifikácia miesta výkonu dopravného prieskumu (napr. uvedením GPS súradníc miesta, alebo uvedením internetového linku mapového portálu, odkazujúceho na miesto, alebo zaslaním situácie dotknutého územia s vyznačením tohto miesta...).
1d) Po oznámení termínu prieskumu bude termín potvrdený, alebo navrhnutý alternatívny najbližší voľný termín.
1e) V prípade, že prieskum nebude oznámený a potvrdený (v zmysle vyššie uvedeného) a nebude tým možné vykonať jeho kontrolu, prieskum a následné DKP nebude zo strany SSC akceptované.
1f) Zmena odsúhlaseného termínu je možná iba v odôvodnených prípadoch (napr. predpoveď poľadovice, náhla uzávierka cesty...).
2. DKP je potrebné vypracovať a predložiť:
2a) Vždy pri rekonštrukcii, alebo prebudovaní križovatky na ceste I. triedy.
2b) Vždy pri priamom dopravnom napojení stavby na cestu I. triedy.
Výnimku tvorí stavba rodinného domu, resp. súboru rodinných domov, kde celkový počet parkovacích stojísk ≤ 9. V prípade etapizácie výstavby rodinných domov je smerodajný koncový počet týchto parkovacích stojísk. DKP je potrebné predložiť aj pri zmene účelu využívania stavby.
2c) Pri nepriamom dopravnom napojení stavby na cestu I. triedy (tzn. cez sieť miestnych, účelových ciest, ciest II. alebo III. triedy) žiadame predložiť DKP najbližšej križovatky na ceste I. triedy (najbližšia od navrhovanej stavby), ktorú budú využívať vozidlá navrhovanej stavby, ak je splnená aspoň 1 z nižšie uvedených podmienok:
I.) ak sa aspoň časť stavby nachádza v priestore do 100 metrov od osi cesty I. triedy a počet parkovacích stojísk stavby je 25 a viac;
II.) ak sa aspoň časť stavby nachádza v priestore do 250 metrov od osi cesty I. triedy a počet parkovacích stojísk stavby je 50 a viac;
III.) ak sa aspoň časť stavby nachádza v priestore do 500 metrov od osi cesty I. triedy a počet parkovacích stojísk stavby je 90 a viac;
IV.) pokiaľ je zo situácie stavby s 90 a viac parkovacími stojiskami zrejmé, že doprava tejto stavby bude prioritne využívať križovatku* na ceste I. triedy.
* tá najbližšia križovatka na ceste I. triedy (najbližšia od navrhovanej stavby), ktorú budú využívať vozidlá predmetnej stavby
V prípade uvažovania etapizácie stavby je smerodajný koncový počet parkovacích stojísk.
DKP žiadame predložiť aj pri zmene účelu využívania existujúcej stavby, pokiaľ spĺňa aspoň jednu z vyššie uvádzaných podmienok.
3. Požadované súčasti predkladaného DKP:
3a) Kompletné výsledky zaznamenaných počtov vozidiel (prípadne chodcov a cyklistov križujúcich ramená križovatky, resp. pozemnej komunikácie) pre každý dopravný prúd samostatne v odpovedajúcej kategorizácii v súlade s čl. 2.3.5 TP 102, v základnom 15-minútovom alebo 5-minútovom časovom intervale v súlade s čl. 2.3.1 TP 102 počas celej doby prieskumu v editovateľnom digitálnom tabuľkovom formáte (pozri príklad v prílohe 9.1.5 a 9.1.8). V prípade použitia ASD je vykonávateľ prieskumu povinný (čl. 2.4 TP 102) dodať kompletne namerané údaje z ASD v digitálnej forme (vrátane ďalších meraných veličín ako rýchlosť, časové odstupy a pod.).
3b) V prípade stanovenia prognózy dopravy podľa rastových koeficientov požadujeme uviesť priamo použité koeficienty. V prípade použitia dopravného modelovania požadujeme predložiť dopravný model vrátane všetkých súborov potrebných na jeho spustenie.
3c) Smerovanie predpokladaného dopravného zaťaženia (generovanej dopravy) od navrhovanej stavby a ďalších predpokladaných aktivít (plánovaných investícií), dopravne ovplyvňujúcich posudzované napojenie/križovatku. Toto smerovanie je potrebné uviesť minimálne pre špičkové hodiny doobeda a poobede. Smerovanie je potrebné uvádzať samostatne pre navrhovanú stavbu a samostatne pre ostatné plánované investície.
3d) V prípade ak je predmetom DKP okružná križovatka, je pre výpočet kapacity potrebné poznať jej geometrické usporiadanie definované v čl. 7.3.1 TP 102.
3e) V prípade ak je predmetom DKP križovatka riadená svetelným signalizačným zariadením, je potrebné pre výpočet kapacity poznať jej presné geometrické usporiadanie definované v čl. 8.3.2 TP 102.
3f) Vyplnené odpovedajúce formuláre podľa TP 102 (resp. iná alternatívna forma, ktorá v dostatočnej miere dokladuje použitý postup hodnotenia kvality dopravy) pre dopoludňajšiu a popoludňajšiu špičkovú hodinu.
3g) Pri posudzovaní kapacity turbo-okružných križovatiek je potrebné uvádzať (pri dvojpruhových vjazdoch do turbo-okružnej križovatky) zaťaženie počas špičkovej hodiny v skutočných vozidlách a v kategorizácii samostatne pre pruh vnútorný, ako aj pre pruh vonkajší.
Slovenská správa ciest neposudzuje DKP samostatne. DKP je posudzované vždy ako súčasť projektovej dokumentácie, ktorá je zaslaná na SSC.
SSC posudzuje DKP samostatne len na základe osobitnej požiadavky SSC na spracovanie DKP.
Ďalšie informácie:
Dokumenty:
Aktualizované: 7.5.2025
Publikované: 27.11.2008