Prejsť na navigáciu

Projekty CEF

 sk_cef__

 

 

Prepojenie elementov základnej siete v odvetví dopravy: Koridor Rýn – Dunaj Komárom – Komárno cezhraničný most (Projekt vnútrozemských vodných ciest)

Prijímateľ: Ministerstvo národného rozvoja, Maďarsko (koordinátor)
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Implementačné subjekty príjemcov Nemzeti infrastruktúra Fejleztö, Zrc. (určená maďarským ministerstvom)
Slovenská správa ciest (určená slovenským ministerstvom)
Miesto realizácie projektu Komárno (SR), Komárom (HU)
Začatie - ukončenie projektu 2014 - 2019
Celkové náklady projektu / max. príspevok EU 117 726 283 € / 100 067 340,55 €

Cieľ

Podpora rozvoja a modernizácie koridoru Rýn - Dunaj prostredníctvom prepojenia maďarského prístavu Komárom a slovenského prístavu Komárno.

Popis projektu:

V súčasnosti medzi hraničnými mestami Komárno (SR) a Komárom (MR) zabezpečuje cestné dopravné prepojenie medzi centrami týchto miest vyše 100 rokov starý Alžbetin most s obmedzenou únosnosťou (20t).

Výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom je spolufinancovaná (85%) z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Stavba pozostáva z troch častí:

1.    Prístupová komunikácia na maďarskej strane – (15% spolufinancuje maďarská strana)

2.    Most (15% spolufinancovaný 50% - 50% slovenskou a maďarskou stranou)

3.    Prístupová komunikácia na slovenskej strane (15% spolufinancuje slovenská strana)

Základné údaje stavby

Na navrhnutom moste medzi mestami Komárno a Komárom bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č.1 na maďarskej strane so štátnou cestou I/63 na slovenskej strane. Dĺžky jednotlivých úsekov projektovanej cesty sú:

-    od hlavnej cesty č.1 po most na Dunaji – 1158 m

-    most na Dunaji - 600 m

-    od mosta cez Dunaj po štátnu cestu I/63 - 646 m

Projektovaný most je umiestnený vo vzdialenosti 170 m od železničného mosta (oproti prúdu) a 2,8 km od Alžbetinho mosta.

Mostom bude prechádzať komunikácia s dvoma jazdnými pruhmi, priechodná šírka vozovky medzi zvodidlami je 11,5 m (jazdné pruhy 2 x 3,75 m + 2 x 2,2 m bezpečnostné pruhy), C 11,5/80. Na protiprúdnej strane mosta je umiestnený chodník pre chodcov s dvoma pruhmi so šírkou 1,8 m a na poprúdnej strane mosta je vedený cyklistický chodník s dvoma jazdnými pruhmi celkovej šírky 2,5 m.

Oceľový most (stavebná výška 2,869 m) s výškou mosta 23,608 m bude pozostávať z piatich polí ( rozpätia 66 + 252 + 120 +96 + 66 m), z ktorých tri sú nad korytom a dve sa nachádzajú v inundačnom území na slovenskej strane. Hlavné stredné polia premosťuje zavesená nosná konštrukcia s jedným pylónom, na ktorú sú z obidvoch koncov pripojené spojité nosníky pri obidvoch brehoch. Rozpätie hlavného poľa s plavebným otvorom je úctyhodných 252 m. Plavebný gabarit je 190,92 m x 10,00 m. Usporiadanie pylónu je asymetrické, je to oceľový pylón stojaci na návodnej strane s naklonením nad most v priečnom smere. Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného kábla je 90,488 m.

Ide o kolmý most v priamej a vo výškovom oblúku. Most má obmedzenú voľnú výšku (výška priechodného prierezu komunikácie je 4,8 m).


Médiá o projekte

VIDEO: V Komárne sa začala výstavba prístupovej cesty k budúcemu mostu 26.10.2016

Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom 28.9.2016

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most 30.7.2016

Nový most medzi Komárnom a Komáromom by mal stáť o dva roky 29.2.2016

Video [MP4, 67 MB]

 

SSC o projekte:

1) Hydroizolácie mostov, tunelov a iných inžinierskych stavieb

25. ročník, Vysoké Tatry, Podbanské 29.11. – 01.12.2017

Ing. Peter Pšenek, “Hydroizolácia Nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno – Komárom“ [552,93 kB]

 


_dsc4414-pano _dsc4447 _dsc4460 img_7473n

 

nsmail-7_orez dji_0429 dji_0460 img_7390n

 

img_7134n bejaro-hid2 clark_adam

    

bejaro-hid

 

 

  Aktualizované: 13.12.2017

Publikované: 13.6.2017

Aktuálne

Rozborová úloha

Rozborová úloha

22.10.2018
Identifikácia porúch vozoviek z výstupov zariadenia LineScan
Cestársky deň

Cestársky deň

10.10.2018
8. novembra 2018 organizuje Slovenská správa ciest v spolupráci so Slovenskou cestnou spoločnosťou odborné fórum na tému:
POKROČILÁ CESTNÁ TELEMATIKA A METROLÓGIA
PROTIHLUKOVÉ BARIÉRY SONICMAC


Návrh úloh RVT

Návrh úloh RVT

04.10.2018
Výzva na zaslanie námetov na riešenie úloh RVT v roku 2019.

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora