Prejsť na navigáciu

Projekty CEF

 sk_cef__

 

 

Prepojenie elementov základnej siete v odvetví dopravy: Koridor Rýn – Dunaj Komárom – Komárno cezhraničný most (Projekt vnútrozemských vodných ciest)

Prijímateľ: Ministerstvo národného rozvoja, Maďarsko (koordinátor)
Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Implementačné subjekty príjemcov Nemzeti infrastruktúra Fejleztö, Zrc. (určená maďarským ministerstvom)
Slovenská správa ciest (určená slovenským ministerstvom)
Miesto realizácie projektu Komárno (SR), Komárom (HU)
Začatie - ukončenie projektu 2014 - 2019
Celkové náklady projektu / max. príspevok EU 117 726 283 € / 100 067 340,55 €

Cieľ

Podpora rozvoja a modernizácie koridoru Rýn - Dunaj prostredníctvom prepojenia maďarského prístavu Komárom a slovenského prístavu Komárno.

Popis projektu:

V súčasnosti medzi hraničnými mestami Komárno (SR) a Komárom (MR) zabezpečuje cestné dopravné prepojenie medzi centrami týchto miest vyše 100 rokov starý Alžbetin most s obmedzenou únosnosťou (20t).

Výstavba nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom je spolufinancovaná (85%) z Nástroja na prepájanie Európy (CEF).

Stavba pozostáva z troch častí:

1.    Prístupová komunikácia na maďarskej strane – (15% spolufinancuje maďarská strana)

2.    Most (15% spolufinancovaný 50% - 50% slovenskou a maďarskou stranou)

3.    Prístupová komunikácia na slovenskej strane (15% spolufinancuje slovenská strana)

Základné údaje stavby

Na navrhnutom moste medzi mestami Komárno a Komárom bude prechádzať úsek cestnej komunikácie spájajúci hlavnú cestu č.1 na maďarskej strane so štátnou cestou I/63 na slovenskej strane. Dĺžky jednotlivých úsekov projektovanej cesty sú:

-    od hlavnej cesty č.1 po most na Dunaji – 1158 m

-    most na Dunaji - 600 m

-    od mosta cez Dunaj po štátnu cestu I/63 - 646 m

Projektovaný most je umiestnený vo vzdialenosti 170 m od železničného mosta (oproti prúdu) a 2,8 km od Alžbetinho mosta.

Mostom bude prechádzať komunikácia s dvoma jazdnými pruhmi, priechodná šírka vozovky medzi zvodidlami je 11,5 m (jazdné pruhy 2 x 3,75 m + 2 x 2,2 m bezpečnostné pruhy), C 11,5/80. Na protiprúdnej strane mosta je umiestnený chodník pre chodcov s dvoma pruhmi so šírkou 1,8 m a na poprúdnej strane mosta je vedený cyklistický chodník s dvoma jazdnými pruhmi celkovej šírky 2,5 m.

Oceľový most (stavebná výška 2,869 m) s výškou mosta 23,608 m bude pozostávať z piatich polí ( rozpätia 66 + 252 + 120 +96 + 66 m), z ktorých tri sú nad korytom a dve sa nachádzajú v inundačnom území na slovenskej strane. Hlavné stredné polia premosťuje zavesená nosná konštrukcia s jedným pylónom, na ktorú sú z obidvoch koncov pripojené spojité nosníky pri obidvoch brehoch. Rozpätie hlavného poľa s plavebným otvorom je úctyhodných 252 m. Plavebný gabarit je 190,92 m x 10,00 m. Usporiadanie pylónu je asymetrické, je to oceľový pylón stojaci na návodnej strane s naklonením nad most v priečnom smere. Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného kábla je 90,488 m.

Ide o kolmý most v priamej a vo výškovom oblúku. Most má obmedzenú voľnú výšku (výška priechodného prierezu komunikácie je 4,8 m).


Médiá o projekte

VIDEO: V Komárne sa začala výstavba prístupovej cesty k budúcemu mostu 26.10.2016

Rozbehli tender na most medzi Komárnom a Komáromom 28.9.2016

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most 30.7.2016

Nový most medzi Komárnom a Komáromom by mal stáť o dva roky 29.2.2016

Video [MP4, 67 MB]

 

SSC o projekte:

1) Hydroizolácie mostov, tunelov a iných inžinierskych stavieb

25. ročník, Vysoké Tatry, Podbanské 29.11. – 01.12.2017

Ing. Peter Pšenek, “Hydroizolácia Nového cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno – Komárom“ [552,93 kB]

 


_dsc4414-pano _dsc4447 _dsc4460 img_7473n

 

nsmail-7_orez dji_0429 dji_0460 img_7390n

 

img_7134n bejaro-hid2 clark_adam

    

bejaro-hid

 

 

  Aktualizované: 13.12.2017

Publikované: 13.6.2017

Aktuálne

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

Schválené TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004

30.11.2018
MDV SR schválilo TKP 15, TKP 18, TKP 19, TP 004
Betónové konštrukcie všeobecne
Betón na konštrukcie
Predpäté betónové konštrukcie
Použitie ťaženého predrveného kameniva v nestmelených vrstvách konštrukií vozoviek
Účinnosť od: 01.12.2018
Schválený dodatok č. 1 k TP 047

Schválený dodatok č. 1 k TP 047

19.11.2018
MDV SR schválilo Dodatok č.1/2018 k TP 047
Katalóg technológií na opravy základných typov porúch vozoviek
Účinnosť od: 20.11.2018
Rozborová úloha

Rozborová úloha

22.10.2018
Identifikácia porúch vozoviek z výstupov zariadenia LineScan

Odkazy

  • Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR
  • Národná diaľničná spoločnosť
  • Užitočné odkazy
  • Technická podpora